Themabijeenkomst 4 - Opstellen van en werken met handelingsplan
Wat had ik van deze les verwacht?
Van tevoren verwachtte ik dat we deze les aan de slag zouden gaan met handelingsplannen en groepsplannen. We moesten van tevoren toepassingskaart 3 af hebben, waarin we individueel handelingsplan met een groepsplan moesten vergelijken. Mijn verwachting was dat we hier verder op in zouden gaan tijdens de les. Daarnaast verwachtte ik dat deze les mij zou helpen bij het maken van toepassingskaart 7: twee individuele handelingsplannen. Tot slot verwachtte ik meer uitleg te krijgen over het klinisch assessment dat de week hierna plaats zal vinden.
Wat heb ik geleerd?
Mijn laatst omschreven verwachting kwam meteen aan het begin uit: we hebben enigszins uitleg gekregen over het klinisch assessment. De uitgebreide uitleg komt volgende week bij het introductiecollege, maar we weten nu in ieder geval enigszins wat de bedoeling is.
Na de uitleg over het klinisch assessment, zijn we aan de gang gegaan met het bespreken van individueel handelingsplan. Hierbij hebben we kort gekeken naar het verschil met een groepsplan, maar dit is niet erg uitgebreid aan bod gekomen. Van het werken met individuele handelingsplannen heb ik erg veel geleerd. We hebben in groepjes met behulp van een casus zelf een handelingsplan voor een leerling in moeten vullen. Deze hebben we daarna klassikaal gepresenteerd.
Hoe ga ik deze nieuwe informatie toepassen in de praktijk?
De informatie van vandaag kan ik zeker toepassen in de praktijk. Het is handig om eens zelf met het maken van een handelingsplan bezig te zijn geweest. Dit is handig voor wanneer ik zelf voor de klas sta, maar is ook meteen toe te passen tijdens het klinisch assessment.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten