Themabijeenkomst 1 - Thema-introductie
15 februari 2012
Wat had ik van deze les verwacht?
Ik had van deze bijeenkomst nog niet veel verwachtingen. Omdat het de introductie van het nieuwe thema was, wist ik van tevoren nog niet zo goed wat ik kon verwachten. Ik had de kaarten al doorgelezen. Daarin kwamen verschillende vragen naar voren, die voor de eerste bijeenkomst beantwoord moesten worden.
Wat weet je van het onderwerp?
Van tevoren wist ik natuurlijk wel wat basisdingen van het onderwerp diversiteit. In 2,5 jaar stage heb je natuurlijk al wel een en ander gezien en dat hoop ik binnen dit thema te kunnen gebruiken.
Wat verwacht je van dit thema?
Ik verwacht binnen dit thema meer te leren over de verschillen tussen leerlingen, wat de redenen van die verschillen kunnen zijn en hoe je daar als leerkracht het beste mee om kan gaan.
Heb je al een mening gevormd omtrent het genoemde onderwerp?
Ik probeer zo min mogelijk een mening te vormen omtrent dit onderwerp. Zeker voor ik echt met het thema begonnen ben, wil ik geen mening vormen.
Wat verwacht je dat je eigen inbreng zal zijn tijdens het thema en tijdens de stage?
Ik hoop tijdens mijn stage veel aan dit onderwerp te kunnen doen. Ik ga ervan uit dat dat ook wel gaat lukken. Daarnaast verwacht ik dat mijn inbreng bestaat uit het goed maken van alle opdrachten die met het thema te maken hebben.
Wat weet je nog van de 1-zorgroute die eerder tijdens het thema 'Hersenen in actie' aan bod is gekomen?
Ik weet nog veel van de 1-zorgroute, maar niet zozeer door het eerder behandelde thema. Tijdens mijn vorige opleiding heb ik stage gelopen bij de CED groep, met als stagebegeleider één van de ontwikkelaars van de 1-zorgroute. Hierdoor heb ik uitgebreid geleerd hoe de 1-zorgroute in elkaar zit en heb ik ook in de praktijk meegemaakt hoe ermee gewerkt dient te worden.
Wat heb ik geleerd?
Tijdens deze bijeenkomst heb ik niet veel nieuwe dingen geleerd. Het was natuurlijk vooral introductie, dus ook niet het college waarvan ik verwacht had het meeste te leren. Er werd vooral voorkennis geactiveerd. Begrippen als 1-zorgroute, Weer samen naar school en adaptief onderwijs werden nogmaals uitgelegd. Het was dan geen nieuwe stof, maar ik vond het wel prettig dat het even herhaald werd. Zo ben je toch weer goed voorbereid op het moment dat je echt met het thema gaat werken.
Hoe ga ik deze nieuwe informatie toepassen in de praktijk?
Zoals hierboven al wordt aangegeven, is er tijdens het college niet veel nieuwe informatie naar voren gekomen. Er is dus ook niet echt iets waarvan ik denk dat ik het ga toepassen in de praktijk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten